بهترین اندازه ها برای تصاویر اینستاگرام چقدر است؟

استفاده از تصاویر و فیلمها و اینفوگرافها و بطور کلی محتوای بصری (Visual Content) در بازاریابی آنلاین به یک ضرورت تبدیل شده و شرکتها و صاحبین کسب و کارها از عکسها و ویدئو ها برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده میکنند.

با توجه به انواع مختلف محتواهای تصویری در اینستاگرام لازم است اندازه و ابعاد آنها نیز بر اساس استانداردها طراحی شود تا علاوه بر حفظ کیفیت دیجیتالی ، سرعت اجرا و بارگزاری آنها نیز در نظر گرفته شود.

در نظر داشته باشید که تصاویر قبل از ارسال باید بهینه سازی شوند و حذف نورهای اضافی ، افکتها و سایر مواردی را که در جذاب تر شدن تصاویر مهم هستند را در مورد آنها رعایت کنید.

مطابق استانداردهای ۲۰۱۸ اینستاگرام ؛ تصاویر اشکال مختلفی دارند و هر کدام نیز اندازه خاصی نیاز دارند.

 

اشکال استاندارد تصاویر:

  • تصاویر مربعی:
    • اغلب دوربین های دیجیتالی تصاویری با نسبت مربعی نمیگیرند! در نتیجه قبل از ارسال تصاویر باید آنها را ویرایش کنید.
  • تصاویر عریض یا مستطیل شکل:
    • این تصاویر بسیار محبوب هستند.دیدار خوبی روی تبلت ها و سیستمها دارند.مناسب منظره ها و تصاویر باز هستند.
  • تصاویر عمودی :
    • انگار تصاویر را ۹۰ درجه چرخانده باشید! این نوع تصاویر نیز بخوبی میتوانند برای تصاویر شخصی بکار روند.
  • تصاویر استوری
    • با توجه به اینکه استوری ها توسط افراد زیادی در ۲۴ ساعت دیده میشوند بسیار مهم هستند.
  • تصاویر پروفایل
    • حتما برای پروفایل خود تصویری خاص و متفاوت انتخاب کنید.
  • ویدئوها
    • جذابیت ویدئوها و کاربرد آنها در تبلیغات موثر بسیار با اهمیت است.

 

ابعاد استداندارد تصاویر :

  • تصاویر مربعی – ۶۰۰*۶۰۰ پیکسل – نسبت ۱:۱
  • تصاویر عمودی – ۱۰۸۰*۱۳۵۰ – نسبت ۵:۴
  • تصاویر افقی – ۱۰۸۰*۶۰۸ – نسبت ۱۶:۹
  • تصاویر استوری – ۱۰۸۰*۱۹۲۰- نسبت ۱۶:۹
  • تصاویر پروفایل – ۱۱۰*۱۱۰ پیکسل- نسبت ۱:۱
  • ویدئوها – ۱۲۰۰*۶۷۳ یا ۶۰۰*۳۳۶

 

بزودی مطالب دیگری در تکمیل کاربرد تصاویر در اینستاگرام  تقدیم خواهد شد.

لطفا این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =