بهینه سازی سایتها یا سئو – بخش دوم

کاربران چگونه با موتورهای جستجو تعامل میکنند؟ یکی از مهمترین عناصری که در ایجاد استراتژی بازاریابی آنلاین باید مورد توجه قرار بگیرد و در ارزیابی سئو نیز اهمیت دارد.
ابتدا به شیوه ای ساده مراحل جستجوی کاربران را بیان میکنیم:

۱- احساس نیاز به جستجوی یک پاسخ ؛ راه حل یا بخشی از اطلاعات درباره چیزی.
۲- تعین و جمع بندی خواسته در قالب یک رشته متنی و عبارت که کوئری یا پرسش نامیده میشود.
۳- وارد کردن عبارت کلیدی در یک موتور جستجو ، مثلا گوگل یا بینگ یا …
۴- مشاهده و مرور نتایجی که با خواسته منطبق هستند
۵- کلیک بر روی یکی از نتایج.
۶- جستجو برای راه حل یا لینکی که پاسخ مورد نظر باشد
۷- اگر رضایت بخش نبود ؛ بازگشت به نتایج موتورهای جستجو و مرور و بررسی لینکی دیگر…
۸- اجرای یک جستجوی جدید با یک عبارت جدید.
۹…

نتیجه تصویری برای ‪do know go‬‏

معمولا سئو کاران و دیجیتال مارکترها ؛ این جمله را به زبان میاورند: “محتوا را برای کاربران بسازیم ؛ نه برای موتورها جستجو…” ؛ برای رسیدن به این منظور باید بدانیم که کاربران ۳ نوع جستجو را انجام میدهند:

۱- “Do” ، پرسشهایی برای انجام دادن! من میخواهم کاری انجام دهم ؛ بلیطی بخرم یا به آهنگی گوش بدهم یا …
۲- “Know” ، پرسشهایی برای دانستن ، من نیاز دارم چیزی را بدانم ؛ مثلا نام بهترین رستوران شهر یا نام یک کتاب یا …
۳- “Go” ، پرسشهایی برای رفتن ، من میخواهم به سایت “داریوش اسماعیلی” بروم یا مثلا به صفحه اینستاگرام dr_esmaeely بروم…

وقتی کاربران یک سئوال (پرسش یا کوئری) را در موتورهای جستجو تایپ میکنند و به صفحه سایت شما وارد میشوند ، از خود میپرسند “چه چیزی پیدا کرده اند؟” ، این اولین و اصلی ترین سئوالی است که موتورهای جستجو سعی میکنند هزاران بار در روز پاسخ دهند. مهمترین کار موتورهای جستجو پاسخگو بودن به نتایج مرتبط و مورد نظر کاربران است.

پس ، باید از خود سئوال کنید وقتی کاربران مطلبی را جستجو میکنند و سایت شما را پیدا میکنند ، آیا پاسخ خود را بدرستی دریافت میکنند؟

همه اینها با تایپ یک چند کلمه در یک کادر کوچک آغاز میشود…

لطفا این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =