توسعه کسب و کار چیست؟

“توسعه کسب‌ و کار” شامل کلیه برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها، فرایندها و اقداماتی است، که در راستای ایجاد و پیاده‌سازی فرصت‌های رشد یک سازمان لازم می‌باشند.

منبع: ویکی پدیا

در این نوشته به بررسی راه های سریع رشد و توسعه کسب و کار میپردازیم:نتیجه تصویری برای قیف فروش

همه صاحبین مشاغل و کسب و کار تمایل دارند و آرزو دارند تا توسعه بیشتری را تجربه کنند. این توسعه درواقع فقط بزرگ شدن مساحت فیزیکی یا تعداد کارکنان نیست ، بلکه بدست آوردن سهم بیشتری از بازار و کسب درآمد و سودی بالاتر را نیز شامل میشود.

اما این رشد و تغیر سخت است و تلاش زیادی را میطلبد.در آغاز مفهوم توسعه کسب و کار فروش و بازاریابی بیشتر است ؛ رقابتها و مالیاتها و تعامل بهتر و بیشتر با مشتریان…و البته همه چیز به خود ما بستگی دارد.

راه حل اول: قیف فروش (Sales Funnel) بسازید!
قیف فروش یا قیف بازاریابی در واقع پروسه فروش است.روشی که شرکت ها بوسیله آن مشتریان خود را به سمت خرید محصول هدایت میکنند.
همه کسانی که به روشهای مختلف با محصول یا خدمت ما آشنا میشوند وارد این قیف شده و تنها مشتریان واقعی یا خریداران از قیف خارج میشوند! هرچند تبلیغ میتواند ورودی بیشتری ایجاد کند اما موارد مهم دیگری بر میزان فروش و تولید خروجی موثر هستند.
برای اطلاعات بیشتر درمورد قیف فروش خواندن مقاله “قیف فروش – مشتری یابی و تبدیل علاقه به خرید” را پیشنهاد میکنم.

راه حل دوم: از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید.
ردیابی و پیگیری تراکنشها و سفارش ها بسیار سخت است ، مخصوصا وقتی کسب و کار توسعه پیدا میکند.
نرم افزارهای مختلفی برای مدیریت فروش ، مدیریت بازاریابی و بخشهای دیگر وجود دارد.از برنامه های تحت سیستم گرفته تا آنها که بصورت اینترنتی و ابری میتوانند خدماتی را به شما ارائه کنند.
قبل از آن لازم است انواع ارتباط با مشتری را بشناسیم.توصیه میکنم مقاله “انواع مدیریت ارتباط با مشتری” را از دست ندهید!

 

پایان بخش اول

لطفا این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 2 =