چگونه از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

اینستاگرام بعنوان یکی از مهمترین ابزارها برای انواع کسب و کارها شده است تا فرصت جدیدی برای تعامل با مشتریان را ایجاد کند.

راهکارهای زیر میتواند به ما کمک کند از مزایای بیشتری در اینستاگرام بهره مند شویم:

  1. پروفایل تجاری خود را بهینه کنید:
    • یک نام تجاری قابل جستجو و قابل تشخیص انتخاب کنید.
    • مطمئن شوید صفحه شما عمومی است و آن را Private نکرده اید.
    • از تصویری خاص و انگیزشی استفاده کنید.
    • یک “بیو” جالب و اطلاع رسان بنویسید.
    • لینک وبسایت خود را بنویسید.
    • نوتیفیکیشن را فعال کنید تا اگر اشتراک یا یادداشتی داشتید مطلع شوید
  2. رنگها مهم هستند:
    • از فیلترها یا ابزارهای ویرایشی استفاده کنید تا جلوه تصاویر بهتر شود و به راحتی قابل تشخیص باشند.
  3. هش تگ ها (#Hash Tag) را فراموش نکنید:
    • هشتگها با موضوعات مرتبط هستند.استفاده از ۵ تا ۱۰ هشتگ برای افزایش بازدید مهم است.هشتگها میتوانند شامل مکان ؛ برچسب های خاص کمپین و موارد عمومی باشند.
  4. تگ (Tag) کردن:
    • اگر میخواهید اشخاص یا شرکتها را تگ کنید ؛ بهتر است در پست هایتان با استفاده از @ پروفایل آنها را تگ کنید.این بهترین راه برای شروع یک گفتگوی با دیگران است.
    • مثلا میتوانید @Dr_Esmaeely را تگ کنید تا شما را پیدا کنم!
  5. موقعیت یا لوکیشن:
    • تگ کردن پستها با موقعیتی که در آن هستید تعامل بسیار بالایی را ایجاد میکند و افرادی را که در شهر شما هستند به سمت صفحه جذب خواهند شد.
  6. ارسال روزانه ۱ پست:
    • کلا روزهای ۴ شنبه و ۵ شنبه کاربران بیشتر به اینستاگرام سر میزنند و نرخ تعامل بالاتر است.ولی شما باید نسبت به کار خود تست کنید و روزهای بهتر را پیدا کنید.در آن روزها میتوانید ۲ پست بگذارید که معمولا در ساعتها ۸ تا ۱۰ صبح و ۹ تا ۱۲ شب است.
    • اما روزهای دیگر فقط ۱ پست بگذارید.
  7. سئوال بپرسین ؛ مشوق گفتگو باشید
    • درمورد کسب و کار خود بازخورد بگیرید.
    • همیشه به کاربران پاسخ دهید و هیچ پاسخی را حذف نکنید
    • پاسخ های کوتاه و ساده ندهید ، کاملا توضیح دهید
  8. مشتریان را آموزش دهید:
    • از تصاویر و زیرنویسها برای آموزش دادن به مشتریان استفاده کنید.آنها چیزهای زیادی را در مورد شرکت شما نمیدانند ؛ یا نحوه استفاده از محصول شما را نمیدانند.
  9. محتوای مشتریان را دوباره منتشر کنید!
    • از یک پست مشتری درباره شرکت یا کارتان استفاده کنید و آن را در معرض دید سایرین قراردهید.حتما در این نقل قول مشتری را با @ مورد توجه یا منشن قرار دهید تا اعتبار بیشتری بدست آورید.
  10. پیام مستقیم بدهید.
    • از دایرکت یا پیام مستقیم برای ارتباط خصوصی تر با مشتریان استفاده کنید.در صورت لزوم یک به یک با مشتریان در ارتباط باشید.
  11. داستان بگویید!
    • از ترکیب چند عکس و فیلم یا لحظه ها و پشت صحنه ها یک داستان بسازید.رویدادها و فعالیت ها را در قالب یک داستان بیان کنید.
  12. ارسال هدفمند داشته باشید
    • اهدافتان را تعین کنید. مثلا دیده شدن برند ، افزایش ترافیک ، یا ساخت یک اطلاعیه.
    • ارسال را انجام دهید و پس از آن نتایج را توسط Insights اندازه گیری کنید.

 

لطفا این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =