CRM و CRM هر دو اصطلاحند ؛ اما این کجا و آن کجا!؟

وقتی دارید درباره اصطلاحات فنی مطالعه میکنید یا گفتگو میکنید ؛ همیشه همان چیزی که میشنوید یا میخوانید همان چیزی نیست که میدانید یا میخواهید! بزارید بیشتر توضح بدم.
مثلا عبارت SQL یعنی چی؟ خوب همه ما کامپیوتری ها میدانیم که مخفف Structure Query Language است و شبه زبانی برای ایجاد پرس و جوهای ساخت یافته است و عمدتا در مبحث بانکهای اطلاعاتی یا Database از آن گفتگو میشود.اما وقتی در جلسه بازاریابی دیجیتال نشسته اید و شخصی درباره ضرورت داشتن SQL صحبت میکند در ذهن خود Microsoft SQL Server یا شاید MySql یا Oracle را تصور میکنید! در حالیکه منظور اون شخص از SQL چیز دیگری بوده است: Sales Qualified Leads که ارتباط زیادی با MQL نیز دارد.
یا بسیاری از ما با سرنام CRM به خوبی آشنا هستیم ، Customer Relationship Management که در مفاهیم فروش و بازاریابی بسیار بسیار زیاد برای توضیح و تشریح مدیریت ارتباط با مشتریان بکار میبریم.اما جالب است بدانید CRM یا Cause Related Marketing هم بسیار قابل مطالعه و جالب است.
یا مثلا وقتی در جلسه ای یا جایی میگویم که DBA هستم خوب البته منظورم (Doctor of Business Administration) یا دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار است اما ممکن است کسی فکر کند Data Base Admin یا مدیر یک دیتابیس هستم!!
حالا هدف از اینها که گفتم چی بود؟ بعضی از ما عادت داریم توی جلسات مخصوصا جلسات مدیریتی مرتب اصطلاحاتی را بکار ببریم شاید برای اینکه زیاد باهاشون سر و کار داشتیم شاید هم برای اینکه بگیم آره ما هم بلدیم! اما غافل از اینکه افراد حاضر ممکن است برداشتی متفاوت از حرفها یا نظرات ما پیدا کنند یا بدتر از آن اصلا متوجه منظور ما نشوند!
پس لطفا با احتیاط برانید! از گفتگو درباره موضوع اصلی خارج نشوید و زیاد از اصطلاحات استفاده نکنید.البته در جلسه های عمومی یا نیمه عمومی.
بهر حال ؛ این یکی شیریست اندر بادیه ؛ وآن یکی شیریست اندر بادیه…

لطفا این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =